Mindenhonnan azt kapjuk az arcunkba, hogy válság van. Az ember azt gondolná, hogy ilyenkor a cégek minden kínálkozó üzleti lehetőségre ráugranak, mint gyöngytyúk arra a bizonyos meleg váladékra. Ehhez képest a valóság: a gyakorlat semmit sem változott, sőt rosszabb lett, mint egy évvel ezelőtt volt.
Munkám miatt gyakran végzünk inkognitó vásárlásokat, kérünk be ajánlatokat. Épp a minap készítettünk egy statisztikát ezekből. A helyzet elszomorító. 10 megkeresésből 2, jó esetben 3 válasz érkezik, ebből 1 db. egy napon belül. És most ne gondoljuk, hogy csak azok a sokat szidott, nehezen reagáló, akkor is minek multiról van szó, akik azt gondolhatják kis pénz nem pénz. (persze kinek mekkora a kicsi) Nem! A többség tipikus kkv, vagy mikró vállalkozás. Odáig mindegyik eljut, hogy van weboldala, ahonnan ajánlatot is lehet kérni. Odáig miért nem jutunk el, hogy ezekre a kérésekre reagálni is kell? Az már nem is várja el az ember, hogy a polcon porosodó könyvekben leírt folyamatot végig is csinálja a sales-es kolléga, és az elküldött ajánlatot után is kövesse emberünk, mint floki a papucsot. Itt is igaz, ami oly sok területen hazánkban. A szép hangzatos neveket átvettük, ennyi keyaccount a világon nincs, csak a "kúltúra" "kiskezicsókolom", na az marad le mindig.
Válság van-e? Mindenképpen. Főleg az ügyfélkapcsolatok terén.