kövess a twitteren!

ötkilós

Egy 1969-es Fiat 500-as újjászületése és egyéb dolgok.

Friss topikok

  • GrandeChino20: Szia, mi lett az autóval? Megvan még? Újul? (2022.06.20. 17:43) This is a beginning of ...
  • petrol pet: Kedves történet. A zöld gép nagy klasszikus, ez a képen szereplő épp az én példányom. Ennek is jó ... (2016.11.09. 15:47) A pedállal hajtott autó esete
  • SuperBKV: Hát igen a new generation elég jó, mivel nincs benne koffein, nincs az a kesernyés utóíz. (2013.03.23. 20:36) A test kerozinja avagy a nagy energiaital teszt!
  • Zasztis: Szia! Először is gratulálok a kis 500-ashoz! Érdeklődnék, hogy a visszapillantó tükör pontosan mel... (2010.03.10. 17:49) A mázli faktor!
  • sz_: Megkóstoltam a Cserpes áfonyás joghurtját, de nem voltam elájulva tőle. Nálam továbbra is a Landli... (2009.11.03. 22:19) A földi lét örömei

Fiat 500 N

2009.02.28. 22:52 - Luigicar

Címkék: abarth kabrió 1957 fiat 500 nuova fiat 500 sport fiat 500 n fiat 500c

A napokban jelentette meg a Fiat az újkori ötszázas "kabrió" változatát. Nos, ez a koncepció nem új, hiszen az 1957-ben megjelent Fiat 500 Nuova alapban kínálta ezt a megoldást.

Talán kevesen tudják, de abemutatása után nem aratott sikert a kis ötkilós, sőt! Komoly erőfeszítésébe, és 2 évébe került a gyárnak, hogy megszerettesse a típust. A sikertelenség akkora volt, hogy az autó főtervezője Dante Giacosa kisebb idegösszeomlást kapott. Miért volt mindez? A Fiat akkoriban már sikerrel forgalmazta a 600-as típust, és bár árban jóval fölötte volt az új modellnek (640 ezer líra volt a nuova 490 ezres árával szemben, míg az átlagkereset 1 millió körül alakult éves szinten) mégsem szerették volna veszélyeztetni a pozícióit. Ezért egy sor olyan megoldást alkalmaztak, melyek nem tették különösen vonzóvá az akkoriban az autó értékét a króm alkatrészek mennyiségével mérő vásárlók szemében. Nem volt például 4 ülés benne, csupán kettő. Hátulra egy sima padot tettek be, amit inkább plusz csomagtérnek szántak, és egy gyermek számára is büntetést jelentett ott utazni. De az oldalablakok sem voltak leengedhetőek, csupán az "elefántfülek" voltak nyithatóak. Mindehhez társult a motor a maga 13 lóerejével, mellyel maximum 85 km/h végsebesség volt elérhető. Mivel az alapkoncepció nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, több lépcsőben próbálták megnyerni a típusnak Olaszországot. Még 1957 októberében kihozták a feljavított modellt, amelynek a Normale nevet adták, a gyártásban maradt verzió pedig Economica néven élt tovább. A Normaléra már tettek dísztárcsát, a fényszórót krómgyűrűbe foglalták, Nuova 500 feliratot biggyesztettek a géptetőre, valamint díszcsíkokat szereltek oldalra, a kilincs vonalában és az ablakok köré. A változás nem korlátozódott a külcsínre: az aprócska hátsó üléspadot szivacsréteggel tették kényelmesebbé, más lett a műszerfal, a kárpitozás és a pedálok, az oldalablakokat le lehetett engedni, a motor pedig két lóerővel izmosabb lett. Ára ugyanannyi volt, mint a kezdeti verzióé, ezzel egyidejűleg az Economica ellenértékét 465 ezer lírára csökkentették. Sőt, az autógyártás történetében először, a vállalat hajlandó volt kifizetni a 25 ezer líra különbözetet a korábbi vásárlóknak.

Az átütő siker azonban továbbra is váratott magára. És ekkor a gyár vezetősége olyan lépésre szánta el magát, mely manapság már általános, de akkor korszakalkotó volt. Felkérték az akkoriban sikert sikerre halmozó autóversenyző Carlo Abarth-ot, hogy alkosson a Fiat 500-ból igazi sport modellt. Így született meg a mára már legendává nemesedő Fiat 500 sport, és a később önálló modellsorozattá elő lépő Abarth márkanév.

A bejegyzés trackback címe:

https://otkilos.blog.hu/api/trackback/id/tr14972482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása