kövess a twitteren!

ötkilós

Egy 1969-es Fiat 500-as újjászületése és egyéb dolgok.

Friss topikok

  • GrandeChino20: Szia, mi lett az autóval? Megvan még? Újul? (2022.06.20. 17:43) This is a beginning of ...
  • petrol pet: Kedves történet. A zöld gép nagy klasszikus, ez a képen szereplő épp az én példányom. Ennek is jó ... (2016.11.09. 15:47) A pedállal hajtott autó esete
  • SuperBKV: Hát igen a new generation elég jó, mivel nincs benne koffein, nincs az a kesernyés utóíz. (2013.03.23. 20:36) A test kerozinja avagy a nagy energiaital teszt!
  • Zasztis: Szia! Először is gratulálok a kis 500-ashoz! Érdeklődnék, hogy a visszapillantó tükör pontosan mel... (2010.03.10. 17:49) A mázli faktor!
  • sz_: Megkóstoltam a Cserpes áfonyás joghurtját, de nem voltam elájulva tőle. Nálam továbbra is a Landli... (2009.11.03. 22:19) A földi lét örömei

Az 500 L

2009.02.24. 14:16 - Luigicar

Az átlagember szemében minden ötkilós egyforma. Pedig számos változata létezett. Ez egyébként nem is csoda, hiszen a 1957-es bemutató és a 1975 augusztusi gyártás leállítás között eltelt 18 év és kigördült a gyárkapun 3 432 226 db kis Fiat.

Szép lassan majd igyekszem végig venni az összes változatot, (már ha egyáltalán lehetséges ez) de most a sajátom apropóján az 500 L azaz Lusso változatról ejtenék néhány szót. Ezt a modellt 1968 szeptemberében kezdte gyártani a Fiat. Az ok egyszerű volt. Ekkora már nem egyszerűen egy mobilitást biztosító eszközre volt szükség. Ráadásul voltak, akik bár rajongtak a 500-as formájáért, de túl puritánnak tartották a felszereltségét. Erre válaszul jelent meg a Lusso kivitel. A navigációhoz, head-up display-hez, 9 légzsákhoz szokott vásárló talán furcsán tekint az akkori extrákra. Az egyik ilyen extra volt a fényezés. Ekkor jelent meg a sportosság "ne továbbjának" számító fekete szín a kínálatban. De hasonlóan csábító volt a megváltozott dísztárcsa, a kormózott "gallytörő" elöl és hátul a lökhárítón, vagy a krómszegély az első és hátsó szélvédő valamint az esőcsatorna körül. Így kívülről mindenki rögtön tudta, kivel-mivel van dolga. Az extrák sora azonban nem ért véget. Belül egy műanyag elemmel leburkolták az 500 F-ben meztelenül éktelendkedő műszerfalat, és a 850-es kormányát illetve műszeregységét szerelték bele. A kárpitok is igényesebb kialakítást kaptak, és már térképzsebet is szereltek az ajtókra. Motorikusan nem volt eltérés az 500 F és L kivitel között.

A bejegyzés trackback címe:

https://otkilos.blog.hu/api/trackback/id/tr13963001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása